Shimano Linkglide technológia
A Shimano új Linkglide rendszere kimondottan az elektromos kerékpárok által támasztott igényekre lett tervezve. Simábban vált és közben tartósabb a HG rendszerhez képest. Hátránya, hogy nem kompatibilis a HG rendszerrel, így csak komplett szettként lehet alkalmazni.
A Linkglide kétféle verzióban lesz kapható, az egyik a 10 fokozatú Deore, a másik a 11 fokozatú Deore XT. A fokozat számokból látszik, hogy nincs szüksége a 12 sebességi fokozatra egy elektromos kerékpáron, hiszen a mai fejlett és erős motorok mellé nincs szükség ennyi fokozatra, és mivel vastagabb a lánc is és a fogaskerekek is, valószínűleg hely sem lenne egy 12. fokozatnak. A Shimano azt kommunikálja, hogy kivételesen tartós hajtásláncról van szó, amit úgy terveztek, hogy jobban ellenáll a folyamatos napi használatnak és tartós váltási és pedálozási teljesítményt nyújtson minden nagy nyomatékú és típusú elektromos kerékpárhoz. A robusztusan megtervezett kazettás kialakítás zökkenőmentesen váltja fel és le a láncot, miközben jelentősen csökkenti a hajtáslánc kopását. Ennek a robusztus fogkialakításnak köszönhetően jobban ellenállnak a nagy nyomatéknak és a terhelésen történő váltásnak is.
Az optimalizál váltókapu miatt váláskor simábban áll át a lánc a következő fogaskerékre, így nem ugrik meg a lánc ami simább váltást és pedálozási élményt jelent, viszont így valamivel lassabban vált mint a HG rendszer. A hajtáslánc tartóssága alapvető fontosságú a nagy nyomatékú elektromos kerékpárok és a napi ingázók számára, akik akár hónapokig vagy évekig ugyan azokat a fokozatokat használják. Az újratervezett, vastagabb alappal rendelkező kazettás fogak egyedi letöréssel rendelkeznek amelyek drasztikusan javítják a kopásállóságot, így jóval később jelentkezik a kopás miatti láncugrás tekerés közben.
A Linkglide alkatrészcsalád egy új hátsó agyból, 10 vagy 11 fokozatú kazettás fogaskoszorúból és hátsó váltóból, 3 féle váltókarból és egy láncból áll.
A hátsó agyról sok minden nem derül ki, valószínűleg csak azért kell mert más a kazettatest fogszáma vagy annak kiosztása és csak a Linkglide fogaskoszorút lehet rá feltenni. Sima kónuszos csapágyazása van ahogy azt a Shimano-tól már megszokhattuk, 135mm-s papucstávolsága van, gyorszáras és centerlockos féktárcsát fogad.
A kazettás fogaskoszorú élettartama 10 fokozat esetén 11-43, 11 fokozat esetén 11-50 fogkiosztású és ugyanaz a Linkglide-os lánc való hozzájuk. Gyártó állítása szerint 300%-al hosszabb az élettartamuk, mint a nem Linkglide-os fogaskoszorúknak.
A hátsó váltók Shadow+ rendszerűek, továbbfejlesztették a stabilizátort a jobb láncstabilitás érdekében és durva terepen is megállják a helyüket.
A 3 féle váltókarból egynek van fokozatszám kijelzése és mivel más a húzásuk mint a HG rendszerhez valóknak csak ezeket lehet használni a Linkglide rendszerrel.