Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

A honlap által használt cookie-k:

A működéshez szigorúan szükséges cookie-k

A felhasználói élmény javítását szolgáló cookie-k

Google Analytics cookie

Termékek Menü

E-BIKE Alkatrész

Rendezés:

•          Motorok

A legnépszerűbb és leggyakrabban fejlesztett alkotóeleme az elektromos rendszernek a motor, pontosabban fogalmazva középmotor. Az elektromos rásegítésű kerékpárok 90%-át ugyanis középmotorral szerelik, amely hozzájárul ahhoz, hogy a kerékpározás élménye a rásegítés mellett is természetes maradjon. Ezt úgy éri el, hogy a rendszer közvetlenül a láncra viszi át az erőt, valamint kompakt kialakítása miatt zökkenőmentesen integrálható a vázba. Összehasonlítva például az első vagy hátsó agymotoros hajtással, a középmotoros a súlyeloszlás és a súlypont elhelyezkedése miatt is kedvezőbb.

A Bosch innovatív technológiája, a középmotor úgynevezett több szenzoros kialakítása, amely koordinálja a motoros rásegítését. Az érzékelők a forgatónyomatékot, a sebességet és a gyorsulást másodpercenként több mint ezerszer mérik, így biztosítva kerékpáros és elektromos kerékpár harmóniáját, valamint kettejük legoptimálisabb teljesítményét. A technológia természetes, ugyanakkor élvezetes kerékpározási élményt biztosít, és még azon sem kell aggódnunk, hogy kipörög alólunk: amint a kerékpár eléri a megengedett maximális sebességet, a rásegítés automatikusan lekapcsol. Termékcsaládtól függően a Bosch középmotoros hajtásrendszerek két változatban kaphatók: az egyik 25 km/h-ig biztosítja a rásegítést, míg a másik (Speed Peledelec kerékpárok esetében) egészen 45 km/h-ig enged száguldani.

A motorok és a nekik köszönhető rásegítési módok a mindenkori, kerékpározási szokásoknak megfelelően lettek kialakítva, mint:

Városi: mindennapi utazás vagy ingázás nyugodt tempóban, föld vagy kerékpárúton.

Országúti: kényelmes utazás vagy ingázás, alapvetően aszfalton és/vagy kerékpárutakon, enyhe emelkedőkön.

Túra: sportos tempó, hosszabb távok, de alapvetően aszfalton és földúton, ösvényeken.

Hegyek-völgyek: a legsportosabb igénybevételekhez, nehéz terepen és földutakon.

Melyek a választható módok?

  • Eco: a leggazdaságosabb mód, ami pont annyira segít rá, hogy ne érezzük az elektromos rendszer súlyát a kerékpáron. Ahhoz hasonlít, mintha egy igen könnyű, hagyományos kerékpáron tekernénk. Az akkumulátor így jó sokáig bírja!

  • Tour: hosszabb utakra, túrákra javasolt mód, ahol már bizony érezzük a 25 km/h-ás hátszelet (vagy a 45 km/h-ásat!). Az akkumulátor emelkedőktől, teljesítménytől függően kihúzhatja egy töltéssel viszonylag sokáig.

  • Sport: a teljesítményt tartja szem előtt, gyorsan segít rá és támogatja a nevéből is adódó sportos tekerést.

  • Turbo: a leggyorsabb mód, ami pillanatok alatt 25 km/h vagy 45 km/h-ig repíti a kerékpárost, viszont ennek az akkumulátor töltése látja kárát. Két esetben ajánlatos: az egyik, ha szeretnénk gyorsan menni, mert egyszerűen arra vágyunk; a másik, hogy rövid időn belül oda is akarunk érni valahová.

  • eMTB: kimondottan elektromos MTB-re fejlesztett mód, ami Bosch Performance és Performance CX motorral rendelkező MTB-kre van programozva. A Tour és Turbo mód között helyezkedik el és nagyobb kontrollt enged a kerékpárosnak a nehezebb terepeken, alkalmazkodva a bringás teljesítményéhez és pedálra kifejtett erejéhez.