Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

A honlap által használt cookie-k:

A működéshez szigorúan szükséges cookie-k

A felhasználói élmény javítását szolgáló cookie-k

Google Analytics cookie

Termékek Menü

Cyclocross / Gravel

Az országúti és versenykerékpározás élménye akár extrém körülmények között is!

Terepre fejlesztett váz kialakítás és abroncsok segítenek abban, ha nem csak aszfaltra, de a könnyű terepre is egy kerékpárt szeretnél! Ebben a kategóriában találhatóak azok a gravel és cyclocross biciklik, amelyek első látásra országúti kerékpárnak tűnhetnek. Azonban szélesebb, terepre alkalmas gumiköpenyekkel, általában erősebb fékekkel és szélesebb áttételtartománnyal segítenek az erdei ösvényeken való haladásban.

Rendezés:

Ha új élményeket szereznénk és csak egy kerékpártt szeretnénk magunkénak tudni, akkor az egyik opció a gravel kerékpár legyen!

A gravel kerékpár modern tárcsafékkel, széles áttételezéssel felszerelve. Irányítása inkább a versenyre hangolt cyclocross kerékpárokkal mutat rokonságot, de az alacsony középcsapágy-magasság azért azoknál stabilabbá teszi, így felmálházva, rossz utakon is nagyszerűen irányítható marad. A gravel kerékpár azért is ötletes találmány, mert vele egyszeriben két kerékpárunk is kiváltható: a teljes értékű, gyors és akár komfortos országúti gép, de megfelelő terepen a szabadság élményével, a terep kerékpározás technikájával és szabadságával ajándékozhat meg. Nagyon hasonló ez a kerékpár a cyclocross versenygépekhez, ám a gravel kerékpár felépítése mégis eltér azokétól. Egy gravel kerékpár nyergében, amikor elhagyjuk az aszfalt utakat, továbbra is haladhatunk nagy sebességgel, enyhén lejtő dózer úton ez 40-50 km/h-t is jelenthet, ilyenkor máshogy viselkedik a bringa, mint a csiki-csuki CX pályákon. Ekkor jelenthet újabb előnyt, hogy a gravel kerékpár már gyárilag is elég ballonos (32-40mm) gumija helyett akár montis méretekkel is felszerelhetjük, nagyobb komfortot nyújtva a durvább terepen is. Kerekekből pedig szintén bármilyet használhatunk, amilyet csak szeretnénk! 35-622-es, akár 40-622-es, de nincs kizárva a 650B-s kerekek sem a 2.25” széles apró mintás gumival. Ez alkalmas lesz a hazai erdei utak 80%-ának bejárására. Egy 28-as gumit felrakva nem gond például egy amatőr tókerülő versenyen való részvétel, bár tény, hogy a nagyon vékony gumi azért nem mutat benne igazán jól. A gravel kerékpár hajtásrendszere és fékei is teljesen más mint amit egy országúti vagy cyckocross kerékpárnál megszokhattunk, inkább a hegyikerékpárokkal mutat hasonlóságot. Elöl, az egy nagyobb lánckerekes, vagy az országútihoz hasonlatos kéttányéros hajtómű mellé tökéletes párosítás hátul a széles áttételi tartományt biztosító lánckerék sor. A megállást a mechanikus, vagy komolyabb felszereltségű modelleken, hidraulikus tárcsafékek teszik biztonságossá, amire a gyors lejtőkön, aszfalton és terepen is egyaránt szükségünk is lehet.