Több mint 20 évvel ezelőtt Markus Schulz kerékpáros technikusnak és kerékpárosnak ragyogó ötlete volt: Változtatható kormánymagasság-beállítás az akkor új A-Head szárakhoz. Más szavakkal, egy kormány, amely egy kézzel könnyedén beállítható a magasságában egy gyorskioldó kar segítségével. Az ötlet a műhelyben csavarás közben merült fel. Új rendszer, amellyel a kormány magassága egyszerűen, szerszám nélkül és másodpercek alatt állítható. Az egész a fárasztó igazítás és a csapágyjáték beállítása nélkül. Tehát ideális a kormány magasságának sportos és kényelmes beállításához a túrák között.
Gyorsan oldható megoldás a kormánymagasságra először egyszerűnek hangzik, de sok buktatója van, mert a kormány rendkívüli stressznek van kitéve. Ez azt jelenti, hogy a gyorskioldókarnak „szilárd fogással” kell rendelkeznie a kormányon a zárás után, mert a laza kormány közvetlenül ütközéshez vezet.
Ezenkívül az A-Head fülhallgató a villa rögzítési területén található, és a kormány magasságának beállításával nem szabad megváltoztatni. Ennek eredményeként különféle prototípusok épültek, amelyeket átfogó tesztelésnek kellett alávetni, amíg a Speedlifter végül szabadalmaztatható volt. A sorozatgyártás 1997-ben kezdődött Németországban. Csak három évvel később felmerült a termelés áthelyezésének kérdése, mivel a kereslet olyan nagy volt, hogy a késztermékek nagy részét a tengerentúli termelő létesítményekbe kellett szállítani. Vállalkozói előrelátással Markus Schulz a termelést lépésről lépésre Ázsiába terelte.
Az idő múlásával a piaci igények növekedtek. Egyre nagyobb az igény a kormány oldalsó parkolási helyzetbe fordítására. 2006-ban a schulz csapat sikeresen piacra dobta a Speedlifter csavart. Segítségével a kormány 90 magasságban oldalra fordítható a szerszám nélkül a magasságállítás mellett. A svájci e-bike úttörő Flyer közvetlenül a tömeggyártásban használta fel a fordulatot. Eközben a Speedlifter csavar számos ismert kerékpármárka népszerű komplett felszerelésének része.
A Speedlifter sikere, valamint az ipar és a kereskedelem pozitív visszajelzései arra ösztönözték a by.schulz csapatát, hogy további kiváló minőségű és kifinomult kerékpáralkatrészeket valósítson meg. Ide tartozott mindenekelőtt a párhuzamosan felfüggesztett G.1 Urban ülésoszlop, amelynek fejlesztése 2014-ben kezdődött. Akkoriban már nagyon sok rugózott ülésoszlop volt a piacon. De a felfüggesztések sok szempontból nem voltak megfelelőek. Schulz ötlete egy kiváló minőségű és rendkívül ellenálló párhuzamosan felfüggesztett ülésoszlop volt, amelynek központi speciális rugóeleme érzékenyen reagál. Ez azt jelenti, hogy nincs harang forgattyú vagy dugattyú, amelyeket először el kell mozdítani, mielőtt az ülésoszlop csőjébe helyezett kis rugó elnyelné az ütést. Az eredmény a G.1 Urban, párhuzamos felfüggesztésű ülésoszlop, amelyet általában azonnali jó reakciója és szilárd felépítése miatt dicsérnek. Ez az ülésoszlop ma már sokféle változatban kapható, így szinte minden kerékpár és e-kerékpár felszerelhető vele.
Ugyanakkor kibővült a nagykereskedelmi és kiskereskedelmi, valamint a kerékpárgyártók nemzetközi kereskedelmi struktúrája. További impulzus érkezett 2013-ban, amikor Gerd Brücker csatlakozott a by.schulz csapatához. Az ipari tervező volt a felelős elsősorban a legújabb új fejlesztésekért, mint például a G.1 felfüggesztésű ülésoszlopok és a Stem twist A-Head szárvezeték az SDS adapterrendszerrel.
BY.Schulz
by.schulz erős kerékpáros kényelem
A kerékpározás iránti szenvedély formálta Markus Schulz, az by.schulz GmbH cégalapítójának életét. Részvétele kerékpáros versenyeken és több héten át tartó, rengeteg poggyásszal rendelkező nemzetközi kerékpáros túrákon tovább fokozta a funkcionális és megbízható kerékpáralkatrészekkel kapcsolatos érzését.
Kerékpárszerelő képzés után a 90-es évek elején Saarbrückenben kezdte el saját üzletét kerékpár-kereskedőként. A kerékpáros koncepciók új fejlesztése és a kerékpár-kiegészítők optimalizálása, valamint a kiváló minőségű kerékpárok szervizelése és értékesítése azóta a Schulz témája.
1996-ban a Speedlifter rendszerek első szabadalmát kérték ...
A Markus Schulz körüli csapat folyamatosan nőtt, mint a vállalat, 2010 óta a hangsúly a saját fejlesztésű Speedlifter és by.schulz márkák termékfejlesztésén és nemzetközi terjesztésén van. Jelenleg a cég alapítója elsősorban az értékesítésre és a kereskedők, valamint a kerékpárgyártók érdekeire koncentrál, anélkül, hogy szem elől tévesztené az új termékek fejlesztését.
Robert Koch, mint üzletközpontú ügyvezető igazgató és Gerd Brücker, a tervezés és a termékfejlesztés vezetője támogatja őt az új termékcsaládok bevezetésében.
Izgalmas marad a jövőben is, mivel a folyamatosan növekvő kerékpáros piac számára további innovatív termékeket fejlesztenek ki csapatmunkában, az elektromos kerékpárok, a városi és a teherautók számára is.
Hogyan kezdődött
Technológia
Előnyös anyagunk az alumínium. Célzott anyagválasztásával és a gyártási folyamatok nagy számával ideális megoldás biztonságos és jó minőségű alkatrészek megvalósításához. A legújabb gyártási technikákat alkalmazzuk, például a 3D kovácsolást. A teljesen marott alkatrészekhez képest a kovácsolt alkatrészek előnye a nagyobb szerkezeti szilárdság, és ezáltal lehetővé teszi a biztonságos tervezést. Az ülésoszlopok összes alumínium alkatrésze nagy szilárdságú anyagból van kovácsolva, a fő súlytámaszt tartalmazó tartócsövet a 3D kovácsolási eljárással gyártják. Ezért a rendkívül tartós G.1 ülésoszlopok népszerűek a sportolók és a gyakori versenyzők körében.
A legmagasabb követelményeket a többi felhasznált anyagra vonatkozóan is meghatároztuk. A G.1 rugóelemeit speciálisan az igényeink szerint gyártjuk. A speciális ipari acélból készült laposhuzalos acélrugók az elasztomer lengéscsillapítóinkkal együtt nemcsak a lehető legjobb felfüggesztést, hanem a vezetés örömét is évekig nyújtják.
A fejlődés iránti szenvedély
„Nem hoznék olyan alkatrészt a piacra, amelyet ne szeretnék saját kerékpáros túráimon lovagolni. Ez azt jelenti, hogy a funkciónak, a megbízhatóságnak és a kiváló minőségnek meg kell felelnie az igényeimnek. Csak ezután tudom ajánlani más, tiszta lelkiismerettel rendelkező kerékpárosoknak ”- mondja Schulz munkájának vezérmotívumáról. Ennek megfelelően nagyon fontos számára az ügyfelekkel, partnerekkel és a szakmai világgal folytatott csere. „Rendkívül fontos számunkra a vásárokon való részvétel, a nemzetközi kiállítások és a gyártók látogatása. Itt saját kézből megtudhatjuk, hogy termékeink hogyan teljesítenek a piacon, és milyen bővítések és kiegészítések hasznosak lennének ”- folytatja Schulz. Csapatában senki sem tekinti a munkát „munkának”. Ehelyett mindenkit elbűvöl az új, kifinomult alkatrészek kifejlesztésének ötlete, amelyek szebbé teszik a kerékpározást,
Saarbrücken és mindenhol
A by.schulz GmbH cégtulajdonosa, Markus Schulz, egy szlovákiai lakos. A képzett kerékpárszerelő 1989 óta önálló vállalkozóként dolgozik a kerékpáriparban. A by.schulz központja Saarbrücken szívében található, és a teljes tervezés és termékfejlesztés eleme. Az adminisztratív nemzetközi tevékenységeket Robert Koch, az iparban jártas üzletember és a kerékpárok iránti rajongás vezeti.
Az a tény, hogy a by.schulz 15 éve gyárt mindent Tajvanon, ma már kevésbé a termelési költségek miatt, de főleg azért, mert a legnagyobb vásárlók Ázsiában is vannak. „OEM partnereink többségének a termékeit helyben gyártják. Ha Európában folytatnánk a gyártást, az alkatrészeket a tengerentúlra kell szállítanunk vagy be kell szállítanunk, ha gyorsan akarunk mozogni. Ez drága lenne, és feleslegesen késleltetné az ellátási láncot. ”- mondja Schulz a kiszervezés hátteréről.